Perancangan GC Sains 2011

Assalamualaikum,

Terlebih dahulu jutaan syukur kehadrat Allah S.W.T dengan limpah dan kurniaNya mengizinkan apa yang diingini oleh hambanya. Tahun 2011 merupakan tahun pertama sebagai GC yang agak mencabar bagi saya. Dengan sedikit kurnia daripada Nya, tunduk sujud tanda syukur saya pada Ilahi. Permulaan pada tahun yang agak mencabar untuk Panitia Sains sekolah dengan mendengar berita 19 orang daripada pelajar sekolah tidak hadir kertas 2 Sains Teras SPM. Maknanya sudah 6% hilang daripada yang sepatutnya. Ini juga takdir Allah S.W.T kepada hambanya agar bersabar, muhasabah diri dan berusaha dengan lebih gigih lagi.
Tanpa menghiraukan ralat ini, saya akan mengatur beberapa perancangan awal bagi meningkatkan kecemerlangan sekolah ini. Antaranya:

  1. Pelaksanaan Plan-J - Membina modul P&P dalam dwibahasa yang baru bagi memenuhi piawaian Plan-J .
  2. Mengadakan klinik menjawab berfokus untuk pelajar PMR dan SPM yang dijangka akan bermula pada April 2011.
  3. Mengadakan kelas tambahan terancang pada sebelah petang.
  4. CD Skor A 1001 soalan PMR dan SPM untuk guru-guru Sains.
  5. Memotivasikan pelajar.
Perancangan ini akan dilaksanakan di peringkat sekolah dahulu buat masa ini bagi menguji sejauh mana keberkesanannya kepada peningkatan kecemerlangan matapelajaran Sains di sekolah. Dengan sokongan padu rakan setugas dan pihak pentadbir, insyaallah segala yang dirancang akan menjadi kenyataan.
'Berilmu untuk Berjasa'

0 Response to "Perancangan GC Sains 2011"

Catat Ulasan

Powered by Blogger