Seminar Pecutan Kognitif Sains 2010

Seminar Pecutan Kognitif Sains yang diperkenalkan oleh Cikgu Hamzah (GC Sains Terengganu) telah mendapat tempat di hati warga pendidik di Mersing sejak 2003 lagi. Bermula daripada 25 Jun 2010 hingga 26 Jun 2010 seminar ini sekali lagi telah berlangsung dengan jayanya di SMK Anjung Batu Mersing. Seramai 40 orang pelajar tingkatan 3 dan 40 orang pelajar tingkatan 5 masing-masing akan menduduki peperiksaan PMR dan SPM telah menyertai Seminar ini.

Berdasarkan maklum balas guru pengiring dan pelajar yang turut serta dalam seminar ini, mereka berpuas hati dengan penyampaian penceramah yang jelas dan menghiburkan. Pihak Panitia mengucapkan tahniah kepada pihak JKD Panitia Sains yang berjaya menganjurkan seminar ini. Diharapkan agar usaha murni kearah meningkatkan kecemerlangan akademik daerah Mersing ini dipertingkatkan lagi di masa akan datang.

Pihak Panitia Sains juga mengucapkan sekalung tahniah kepada Guru Sains sekolah yang sanggup meluangkan masa di hari minggu bagi menghantar pelajar. Dan yang paling tidak lupa adalah terima kasih yang teramat kepada Tuan Pengetua Cik Hajjah Zubedah yang sudi memasak untuk makan tengahari kepada pelajar PMR dan SPM. Jarang sekali ada pengetua yang sanggup memasak untuk pelajar. Sesungguhnya Tuan Pengetua seorang yang unik dan penyayang.Di harapkan seminar ini menjadi salah satu medium kepada pelajar untuk cemerlang... insyaallah..

Gambar Sekitar Seminar berlangsung (SPM)


0 Response to "Seminar Pecutan Kognitif Sains 2010"

Catat Ulasan

Powered by Blogger